Dodavatelé energií sází na osobní kontakt, ten vyhledává stále více zákazníků

Kvalitní zákaznická podpora je předpokladem každé prosperující společnosti.  O to více v oblastech podnikání, ve kterých většina zákazníků tápe. Centropol, jeden z hlavních dodavatelů plynu a elektřiny v České republice, si tento problém uvědomuje a úspěšně pokračuje s otevíráním kamenných poboček, kterých je v tuto chvíli v Čechách šest. Ta nejnovější v Hradci Králové přivítala první klienty 10. května.

„Naše heslo je, že zákazník je pro nás více než pouhé číslo a pokud chceme dát najevo, že to myslíme vážně, pak musíme jít za lidmi a ne, aby lidé museli za námi,“ vysvětluje obchodní ředitel Centropolu Tomáš Hlaváček. Tímto krokem společnost zároveň vychází vstříc všem, kteří se v prostředí online podpory necítí komfortně. Osobní kontakt totiž paradoxně preferuje čím dál více zákazníků, a to nejen z řad starších občanů, jak bychom se mohli domnívat. Preference osobní zákaznické podpory pravděpodobně vyplývá z energetické negramotnosti, která je podle statistik problémem u 95 % obyvatel České republiky. Ti nejen, že se neorientují v cenách, ale většinou ani nejsou seznámeni s podmínkami odběru energií. Velká neznámá je také změna dodavatele, která je dle Čechů spojena s množstvím byrokratických úkonů a nepřináší prakticky žádná pozitiva. „Kdyby lidé věděli, jak je změna dodavatele jednoduchá, tak by byl energetický trh v mnohem větším pohybu. Drtivou většinu potřebných úkonů totiž za zákazníka udělá obchodník a samotný proces změny se klienta prakticky nijak nedotýká. Tuto situaci by ale postupné otevírání zákaznických center mohlo změnit. Zájemcům jsme schopni připravit tarif na míru, stejně tak poradit ohledně možných úspor,“ říká Hlaváček.

Těch je možné docílit správným nastavením záloh za energie to tak, aby na konci zúčtovacího období nevznikaly zbytečně velké přeplatky ani nedoplatky. Cena komodity zároveň nemusí být fixně stanovena, ale je možné zvolit tarif Kamarád, který sleduje cenu elektřiny a plynu a klient platí tolik podle toho, jak se cena na burze snižuje či zvyšuje. „Konkrétně u tohoto tarifu máme pro zákazníky připraven i graf sledující vývoj cen za elektřinu a plyn za poslední roky. Klient tak získá základní představu o tom, jak se cena vyvíjela a nejde do neznáma. V každém případě se snažíme vyjít zákazníkům vstříc a pomoci jim, aby se v základech energetiky trochu orientovali. Snižujeme tím riziko, že si vyberou neférového dodavatele nebo podepíší pro ně nevýhodnou smlouvu,“ dodává Hlaváček.

A právě proaktivní zákaznický přístup a profesionální poradenství jsou dalšími kritérii která zákazníci při výběru nového dodavatele energií upřednostňují a která menší dodavatelé většinou nabídnout nemohou. Centropol pro případné dotazy provozuje od pondělí do pátku zákaznickou linku, na kterou je možné se dovolat od sedmi hodin od rána do osmi hodin do večera. Zákazník může společnost kontaktovat i skrze kontaktní formulář nebo navštívit již zmiňované kamenné pobočky. Ty jsou v současnosti v Ústí nad Labem, v Pardubicích, v Teplicích, v Českých Budějovicích, v Olomouci a nejnověji i v Hradci Králové v Zamenhofově ulici. V plánu je ale otevřít do konce roku zákaznická centra v každém kraji České republiky.