PROCTER & GAMBLE UVÁDÍ NOVÝ OLYMPIJSKÝ ČASOVĚ NENÁRONÝ FILM „LÁSKA MÍSTO PŘEDSUDKŮ“

Před Zimními olympijskými hrami v Pchjongčchangu uvádí na trh „Hrdý sponzor maminek“ video o sportovcích a sportovkyních, kteří čelí různým předsudkům.

V Praze, 2. listopadu 2017 – U příležitosti 100 dní do zahajovacího ceremoniálu Zimních olympijských her v Pchjongčchangu v roce 2018 společnost Procter & Gamble (NYSE: PG), hlavní olympijský partner, uvedla snímek „Láska místo předsudků“, jako další část oceňované kampaně „Děkuji, maminko“. Tento film vám představí, jak by mohl svět vypadat, kdybychom na sebe všichni pohlíželi očima maminek.

Kritiky uznávané krátké filmy z minulých olympijských kampaní společnosti P&G patří mezi videa, která se zabývají tématem olympijských her s vůbec nejvyšším počtem zhlédnutí. Snímek „Láska místo předsudků“ zobrazuje opravdové příběhy sportovců z pohledu jejich maminek a oslavuje ducha olympijských her – svět tak inspiruje k tomu, aby se dokázal přenést nad to, co nás rozděluje, a naopak si cenil toho, co mají všichni lidé společné. Protože všichni ti, kteří se potýkali s předsudky a stereotypy, mají na své straně mocného spojence, který při nich stojí od samého začátku a pomáhá jim proti všem nepřízním – svou maminku.

Šest portrétů, které film představuje, odráží boj s předsudky, s kterými se sportovci a sportovkyně v životě setkávají. Portréty, které jsou stejně různé jako sporty, v nichž sportovci soutěží:

● třeba dívka, která je z prostředí, kde je pro ženy nepřijatelné závodit,

● nebo chlapec, který sní o sportu, v kterém ho jeho tvrdě pracující rodiče nemohou finančně podporovat,

● dále děti různých ras, náboženství a sexuálních orientací, které sledují své oblíbené sporty, ale neví o nikom, kdo by byl jako ony.

Video poukazuje na roli maminky jako prvního a také největšího zastánce svého sportujícího dítěte, jako člověka, který vidí potenciál dítěte bez ohledu na to, jak jej vnímají druzí. Společnost P&G doufá, že tento film pomůže lidi sjednotit, aby dokázali otevřeně hovořit o předsudcích, jejich vlivu na omezování lidského potenciálu a o potřebě povznést se nad to co nás rozděluje a naopak hledat to co nás může spojovat. Snímek si prohlédněte zde.

Představte si, kdyby i ostatní viděli to, co vidí máma. Děkuji maminko.

Zveřejnil(a) Procter and Gamble Cesko dne 2. listopad 2017

Sportovci a sportovkyně z celého světa se scela shodnou na tom, že celoživotní cesta na olympiádu je plná překážek vycházejících ze stereotypů, jak má olympionik vypadat, koho má milovat nebo co vyznávat. Z nedávno udělaného průzkumu, který mezi olympioniky jménem společnosti P&G realizoval Mezinárodní olympijský výbor, vyplývá:

● 55 % sportovců pociťovalo během dospívání předsudky nebo negativní ohodnocení ze strany ostatních,

● více než polovina sportovců (53 %) odpověděla, že největším podporovatelem v boji proti předsudkům byla jejich maminka,

● téměř všichni sportovci (99 %) cítili, že k tomu, aby se stali olympioniky, jim velmi pomohla důvěra jejich maminek.

Společnost P&G se při tvorbě kampaně inspirovala kariérou i osobním příběhem mimo jiné i těchto sportovkyň:

● Michelle Kwan, USA – účastnice olympijských her v letech 1998 také 2002, dvojnásobná olympijská medailistka, jejíž rodiče podporovala její olympijský sen navzdory ekonomickým potížím,

● Zahra Lari, Spojené arabské emiráty – trojnásobná národní šampionka a první krasobruslařka ze Spojených arabských emirátů, která se účastní také mezinárodních soutěží,

● Mathilde Petitjean, Togo – která se zúčastnila olympijských her v letech 2014, první olympijská běžkyně na lyžích reprezentující západoafrickou zemi,

● Carina Vogt, Německo – účastnice olympijských her v letech 2014,byla historicky první olympijská vítězka v ženských skocích na lyžích.

„Film ‚Láska místo předsudků‘ mi velice připomněl překážky, s kterými jsme musely s maminkou bojovat na mé cestě na olympiádu,“ přiznala Michelle Kwan. „Rozhodující pomocí k tomu, abych dokázala překonat odsudky ze strany druhých lidí pro mě byla právě bezpodmínečná láska i podpora mojí maminky. Neměli jsme tolik prostředků jako některé moje konkurentky, ale naplno jsme využili všech příležitostí a společně jsme vše překonali.“

Kampaň je součástí snahy společnosti P&G využít sílu reklamy k vyvolání diskuze o důležitých otázkách, kupříkladu právě o předsudcích. Pro P&G se jedná o dlouhodobý směr, jenž zahrnuje také další kampaně propagující dialog o široké škále témat, například o genderových předsudcích v kampaních Ariel Share the Load, Always Like a Girl, SK-II Marriage Market Takeover, Secret’s Ladies’ Room Stress Test nebo také We See Equal, o rasových předsudcích v The Talk nebo o sexuální orientaci v Vicks Touch of Care.

„V P&G usilujeme o vytvoření mnohem lepšího světa pro všechny – světa bez předsudků, s rovnocenným zastoupením všech, se stejnou váhou hlasu a s rovnými příležitostmi,“ říká P&G Global Brand Officer Marc Pritchard. „Ve světě založeném na rovnosti mezi lidmi se daří společnosti jako celku a roste ekonomika. Rovnost ovšem bohužel omezují hlavně předsudky, a naším úkolem je využít sílu našeho hlasu k pozitivním změnám a k upozornění na předsudky, které omezují lidský potenciál. Věříme, že tak podpoříme otevřenou diskusi, ovlivníme postoj druhých a v ideálním případě též změníme jejich chování.“

Režisérkou snímku „Láska místo předsudků“ je Alma Har’el, která stojí například za oceňovanými filmy Bombay Beach či LoveTrue. Video se objeví v nezkrácené 93sekundové digitální verzi , dále v krátké televizní verzi ve více než 20 zemích světa.

Sdílejte #LaskaMistoPredsudku více informací o zmíněných či dalších sportovcích a sportovkyních naleznete na stránkách www.LoveOverBias.com.