Fenomén sociálních sítí

Internet se stal v současné době naprostým fenoménem. Kdo není online, jako by snad ani neexistoval. Dokonce i na dovolené ze všeho nejdříve sháníme připojení na wifi. Na ulici potkáváme lidi, kteří neustále hledí do svých chytrých telefonů, pomocí kterých si vyřizují maily, smsky nebo prochází, co je nového na Facebooku či Instagramu. A jsou to právě sociální sítě, které nabývají na stále větší a větší popularitě.

 

Oříšek jménem komunikace

Ačkoli nám vzaly podstatnou část soukromí, faktem zůstává, že bez nich by dnešní svět nebyl tím, čím je – zda by byl lepší nebo horší, záleží na posouzení každého z nás. Sociální sítě však zdaleka neslouží pouze jako komunikační nástroje pro soukromé účely, čím dál častěji nachází uplatnění také pro ty komerční. Stále více firem využívá jejich sílu, protože si uvědomují, že se na nich nachází neuvěřitelné množství potenciálních zákazníků. Jenže, přilákat je na konkrétní profil společnosti a hlavně je tam udržet, představuje pořádný oříšek, kterým se mnohým z nich nepodaří rozlousknout – vyžadují totiž specifickou komunikaci. S ní vám pomůže zkušená reklamní agentura, pro kterou tato činnost představuje její denní chléb.

 

Obsah je základ

Naprostým základem je kvalitní, relevantní a přínosný obsah. Právě ten vám pomůže vytvořit komunitu, kterou bude zajímat, co děláte. Těsný a pravidelný kontakt vám umožní získat zpětnou vazbu od ostatních, dozvědět se, co požadují, co očekávají a po čem touží, a co naopak nechtějí nebo jim dokonce vadí. To vše pomáhá firmám zlepšit jejich služby i produkty.

 

Vítané odlišení

Kromě textu je dobré se také něčím od konkurence odlišit, třeba pomocí vlastních videí, která představují akční formu online marketingu. Záleží na vás, jak je pojmete, zda budete propagovat určitou službu nebo produkt či představovat nějakou novinku. Ideální je, když má video nějaký nápad a vtip. Nechte vaše fanoušky nahlédnout do „zákulisí“ vaší firmy, nabídněte jim něco navíc. Snažte se být aktuální, ale zároveň to nepřehánějte s počtem příspěvků. Informujte o tom, co bude, co se chystá, přidejte nějaké akce, zajímavosti. Zkrátka, snažte se využít veškeré možnosti, které sociální sítě nabízí, ve svůj prospěch.