Nový Trakker – spolehlivost i v extrémních podmínkách

Potřebujete vůz, který zvládne projet náročným prostředím, aniž by byl ohrožen náklad? Pak jistě za zvážení stojí nové Iveco Trakker. Tento pracovní vůz je konstruován, tak aby zvládl extrémní jízdu v nejnáročnějších podmínkách nebo s extrémním nákladem. Přečte si v následujícím článku, jaké nový Trakker vypadá a co od něj očekávat.

Kabina

Největší novinkou u vozidla Iveco Trakker je jeho kabina, která je zesílená. Kabiny Active Day (AD) a Active Time (AT) se neobjevují jen u Iveco Trakker, aletaké u vozuu Iveco Stralis, vzniká tak velká podobnost mezi oběma vozy. U těchto kabin došlo ke změně masky chladiče a emblému, stejně tako tomu byl u Iveco Stralis.

Díky tomu vznikl prostor pro umístění názvu vlastní společnosti. Třídílný ocelový nárazník zabraňuje možnému vzniku poruch a snižuje se tak četnost a náklady spojené s opravami. Zvolená design propojuje elegantní provedení kabiny s robustním a geometrickým předním nájezdovým úhlem.

2

Kabina AD je krátká s nízkou střechou, oproti tomu kabina AT se vyrábí jak s nízkou, tak i zvýšenou střechou, která je vhodnější na delší cesty, kdy řidič potřebuje během cesty v kabině přespat. Výhodou u kabiny AT je vnější úložný prostor na straně řidiče i spolujezdce. Elektrické zámky jsou u obou dvířek.

Pohodlí a ničím nerušená jízda je zajištěna umístěním hlavních ovládacích prvků, jako jsou dekompresní motorová brzda, hydraulický rekordér, rádio nebo tempomat, jsou umístěny na sloupku volantu a řidič nemusí vůbec sundávat ruce z volantu.

Komfort za jídly zaručen

Všechny kontrolky a ovládací prvky jsou umístěny, tak aby byl vůz Iveco Trakker po celou dobu jízdy pod dohledem a pod kontrolou. V případě nepříznivých podmínek výborně fungují výkonná klimatizace nebo odhlučení kabiny, aby jízda byla co nejkomfortnější. Iveco Trakker nabízí automatickou nebo ruční převodovku EuroTronic 2, která je umístěna na sloupku volantu, a řidič se tak může soustředit na přehled na silnici a na náklad.

Možnost volby

Řadu vozidel nový Trakker je možné poskládat podle potřeb a možností kupujícího. Celá řada zahrnuje:

  • 2 verze – podvozek kabiny (až do 40 tun) nebo tahač (56 tun i s návěsem)
  • 2 motory – 8 a 13 litrový, se 4 výkony až do 500 HP
  • 5 převodů – 16 stupňová manuální převodovka nebo automatická 12 a 16 stupňová převodovka EuroTronic
  • 2 kabiny – krátká (Hi-Land) vhodná pro každodenní použití nebo dlouhá (Hi-Track) vhodná i na noční zastávky
  • 2 výšky střechy – nízká a vysoká
  • 2,3 nebo 4 nápravy s částečným pohonem nebos pohonem všech kol (4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×4, 8×8)

Všechny tyto prvky mohou být kombinovány s řadou dalších komponentů, jako jsou pérování, rámování nebo převodovým poměrem náprav. Díky těmto možným variantám, kdy je možnost až 1700 výrobních verzí.

Na základě toho je nový Trakker možné využít pro:

  • Transport agregátů
  • Transport betonu
  • Na údržbu silnic
  • Nebo další speciální transporty (záchranné účely – požární a záchranné služby, civilní ochrana nebo obranné účely)

Nové Iveco Trakker je jedním z nákladních vozů nabízených značkou Iveco, mezi menší nákladní a užitková vozidla patří také Iveco Stralis, Iveco Eurocargo nebo Iveco Daily.