Zatím největší Ferratum vánoční Barometr™ shromažďuje výdajové návyky 23 000 spotřebitelů na celém světě

Helsinky, 4. prosince 2018 – Společnost Ferratum provedla v pořadí již devátý mezinárodní barometr. Vánoční barometr 2018 analyzoval plány spotřebitelů na Vánoce a zimní prázdniny. Průzkum byl proveden v 19 zemích a účastnilo se jej více než 23 000 spotřebitelů, čímž se stal zatím největším Ferratum průzkumem.

Letošní výsledky ukázaly, že 21 % respondentů plánuje utratit více než za loňské Vánoce a 43 % respondentů uvedlo, že plánuje utratit přibližně stejně jako loni. Průzkum taktéž ukázal, že nejvíce se bude utrácet (vypočteno na základě příjmů domácností) v Mexiku (48 %), v Brazílii (38 %), v Rumunsku (29 %) a v Bulharsku (25 %). Země, jejichž obyvatelé plánují utratit nejméně, jsou poté Dánsko (13 %), Finsko (11 %), Německo (10 %) a Nizozemí (10 %).

 

Vánoce jsou hlavně o rodině

Trávení času s rodinou a se svými blízkými uvedlo 69 % dotázaných jako to, co je pro ně během vánočních svátků nejdůležitější. Podle průzkumu 18 % dotázaných spíše ocení oslavy a vánoční atmosféru než dárky či zimní sporty. A z těch, kteří budou nakupovat dárky, 22 % uvedlo, že plánují nakupovat online, přičemž Velká Británie a Německo tomuto žebříčku vévodí. Obyvatelé Estonska (16 %), Chorvatska (15 %), Lotyšska (14 %) poté preferují tradiční nákupy v kamenných prodejnách.

Brazilci a Rumuni jsou ochotni utratit nejvíce peněz za cestování během Vánoc, a to až ve výši 27 % z jejich měsíčního příjmu. Dotázaní z Polska, Lotyšska a Nizozemí poté na cestování uvolní mezi 10–13 %. Při cestách je poté 71 % Australanů, 56 % Kanaďanů a 39 % Dánů ochotných utratit více než 100 Eur za noc za ubytování, zatímco 70 % Němců, 33 % Rumunů a 28 % Estonců uvedlo, že preferují levnější ubytování přes AirBnb.

Podle Ferratum vánočního Barometru™ 18 % dotázaných uvedlo, že jejich novoroční předsevzetí bude hlavně to, aby trávili více času se svými blízkými. 14 % dotázaných poté řeklo, že chtějí více cestovat a 13 % by chtělo zrenovovat své bydlení. Špatně si nevede ani sport a zdravý životní styl. 12 % účastníků totiž uvedlo, že by chtěli více cvičit.

 

Spotřebitelé upřednostňují mobilní bankovnictví před hotovostními platbami

Skoro 70 % respondentů z Norska a Švédska uvedlo, že preferují platby kartou před hotovostními platbami. Nejsou to však jen Skandinávci, kteří začínají upřednostňovat bezhotovostní platby. Více než polovina účastníků průzkumu z 12 zemí preferuje platby kartou během vánočních nákupů

Více než 70 % dotázaných v 18 zemích z 19 uvedlo, že použijí mobilní bankovnictví během svátků (což je o 10 % více než během Ferratum letního Barometru™ 2018), a skoro 90 % dotázaných z Austrálie, Švédska, Kanady a Nizozemí uvedlo totéž. Jediná země, kde plánuje mobilní bankovnictví využít méně než 50 % účastníků, je Bulharsko.

Podle průzkumu, 52 % dotázaných pokryje náklady spojené s vánočními svátky z úspor, zatímco 23 % účastníků řeklo, že částečně využijí půjčku Ferratum. 13 % respondentů poté plánuje využít kreditní karty. Obecně nejoblíbenějším dárkem bude oblečení, které plánuje jako dárek koupit 16 % dotázaných. Další oblíbené dárky poté budou hry a hračky (10 %), sladkosti (9 %) a rodinné a osobní sváteční aktivity (8 %).

• Průzkum byl proveden společností Ferratum Group, která oslovila své aktivní zákazníky z 19 zemí po celém světě skrze online dotazník. Příjmy byly uvedeny v lokální měně a relativní vánoční výdaje byly vypočítány podle poměru disponibilního měsíčního přijmu rodin v každé zemi.  Disponibilní příjem byl upraven pro každou zemi a individuální parita kupní síly vychází z čísel z roku 2014 poskytnutých Světovou bankou.

• Průzkumu se účastnilo přes 23 000 domácností. Věk respondentů byl mezi 18 až 61 lety. 57 % dotázaných byly ženy a 43 % dotázaných byli muži. Průměrný disponibilní příjem zúčastněných domácnosti se pohyboval mezi €886 až €3 861 Eur a průměrně každá domácnost čítala 2,9 osob.

• Kromě demografických faktorů byli respondenti tázáni i na jejich čistý měsíční příjem, na to, za co budou na Vánoce utrácet, kolik plánují utratit a jestli plánují využít služeb AirBnb nebo online bankovnictví na svých cestách během svátků.

• Průzkum použil příslušnou měnu každé země a odpovědi byly srovnány tak, aby odrážely kupní sílu každé země. Všechny odpovědi byly anonymní.

 

O Ferratum Group

Ferratum Group je mezinárodní poskytovatel mobilního bankovnictví a digitálních spotřebitelských a malých firemních úvěrů, distribuovaných a spravovaných mobilními zařízeními. Společnost byla založena v roce 2005 v Helsinkách ve Finsku a během let se rapidně rozrostla do dalších 25 zemí v Evropě, Africe, Jižní a Severní Americe, Asii a Tichomoří.

Jako průkopník v oblasti technologií digitálních a mobilních finančních služeb je společnost Ferratum v čele revoluce digitálního bankovnictví. Mobilní banka Ferratum, která byla uvedena v roce 2016, je inovativní platforma pro mobilní bankovnictví nabízející celou řadu bankovních služeb včetně digitálních plateb a převodů peněz v reálném čase v rámci jedné aplikace. V současnosti je k dispozici na pěti evropských trzích. Ferratum má přibližně 1,9 milionu aktivních a bývalých zákazníků, kteří mají aktivní účet nebo jim byla v minulosti udělena jedna nebo více půjček (data k 30.9.2018) a z nichž má 799 000 zákazníků otevřený účet v mobilním bankovnictví nebo měli za posledních 12 měsíců aktivní půjčku.

Ferratum Group je uvedena v Prime Standard Frankfurtské burzy cenných papírů pod symbolem FRU. Pro další informace navštivte www.ferratumgroup.com.