4 tipy, jak z vizitek vytěžit co nejvíc

Co nesmí chybět žádnému správnému podnikateli? Rozhodně vizitka. Tento malý kousek papíru totiž dovede velké divy. I v současné době zaujímá své důležité místo a rozhodně se tak nedá považovat za přežitek doby minulé. Jak se z nich naučit vytěžit co možná nejvíc?

 

Vždy připraven

Vizitka je v podstatě takový malý billboard, který vám dělá tu nejlepší reklamu. Noste ji proto neustále s sebou a rozdejte ji vždy, když se naskytne vhodná příležitost. Odložte si jich pár do peněženky nebo si na ně pořiďte vizitkář, kam se jich vejde dostatečná zásoba. Tento praktický vynález se navíc postará o to, že vizitky zůstanou dostatečně reprezentativní a nebudou vypadat, jako byste je zrovna vytáhli kdoví odkud.

 

Načasování je základ

Správné načasování hraje důležitou roli, předání vizitky by se rozhodně nemělo dít nahodile. Obvykle se vyměňuje při rozloučení, jejím předáním totiž ukazujete, že i do budoucna chcete s dotyčným zůstat v kontaktu. Chystáte-li se poprvé setkat s lidmi na vyšších místech, pak dejte vizitku asistentovi nebo sekretářce, která kontakt se svým nadřízeným zprostředkovává.

 

Pravidla předávání

I při předávání vizitek se uplatňuje jistá etiketa. Platí tady stejná pravidla, jako v jiných společenských situacích – první jí předává starší mladšímu, žena muži, výše postavený níže postavenému, host hostiteli. Podobně jako při pozdravu podávejte tento kousek papíru pravou rukou. Někteří obyvatelé zahraničních zemí si na to obzvlášť potrpí, pokud byste tedy tak neučinili, mohli byste je dokonce urazit.

 

Originalita v hlavní roli

Zaujměte jedinečným designem. Odlište se od ostatních třeba netradičním rozměrem vizitky, materiály, provedením nebo nějakým specifickým prvkem, který je zpestří. Na pomoc si můžete vzít i moderní tiskové technologie, které dovedou na papíru vyčarovat hotové zázraky. Grafická podoba vizitky by však vždy měla být v souladu s vaší osobností, zaměřením a postavením. Právník nebo bankéř s pestrobarevnou vizitkou by ve vás asi příliš důvěry nebudil, ale k zaměstnanci PR nebo reklamní agentury se bude perfektně hodit. Pokud nevíte, jak na to, nechte si ji vytvořit od odborníků a budete mít po starostech!