Co může řidič čekat od motorkáře?

Je jaro a motorkářská sezona začíná. Že sami na motorce nejezdíte? Pak si přečtěte náš článek o tom, jak vypadá silniční soužití motorkáře a řidiče auta a co jako zástupce druhé skupiny můžete od té první očekávat.

 

 

 

Stane-li se dopravní nehoda, v níž figuruje motorkář, ve valné většině případů (přibližně tři čtvrtě) je to právě on, kdo utrpí nějaké zranění nebo se dokonce s pozemským životem rozloučí. Důvod je zřejmý – osoba jedoucí v automobilu je nesrovnatelně více chráněná. A to i tehdy, má-li motorkář kvalitní helmu na motorku a další chrániče od páteřáku až po ochranné rukavice.

Motokáře dělí od silnice jen vlastní oblečení

Spadnout z motorky je při nehodě velice snadné. A při nárazu dělí motorkáře od silnice nebo od kapoty automobilu jen jeho vlastní oblečení. Nejčastěji přijdou jezdci k odřeninám, zlomeninám končetin a bohužel i k úrazům hlavy a krku.

Za nejvíce bezpečné se považují tzv. integrální helmy, které chrání hlavu jako celek, tj. včetně brady. Používají je i profesionální závodníci. Ani ty však někdy nedokážou nejhoršímu zabránit. Přesto je šance, že při nehodě přijde k úrazu hlavy motorkář bez helmy až dvacetkrát vyšší než u motorkáře s helmou.

 

Co může řidič od motorkáře čekat?

Co však můžete vy jako řidič automobilu udělat pro to, abyste se případné nehodě s motorkářem vyhnuli? Nejlepším řešením samozřejmě je, máte-li sami zkušenosti s řízením takového stroje. Vzhledem k tomu, že je motorka vozidlo ve srovnání se šířkou silnice poměrně malé, neváhá její řidič často předjíždět zleva i zprava.

Při předjíždění jezdce na motorce počítejte s tím, že motorka je relativně vratká, a proto od ní udržujte dostatečný odstup. Vyplatí se také vědět, že obecně se motorkáři přiblíží na křižovatku rychleji než běžný automobil. A nakonec běžní řidiči musejí bohužel kalkulovat i s tím, že většina motorkářů neodolá volání síly stroje a často překračují povolenou rychlost.

Podle statistik totiž nejsou viníky dopravních nehod, jichž se účastní motorkáři, ve všech případech právě jezdci na motorkách. Řidič automobilu je často při odbočování vlevo přehlédne nebo sám nedodrží doporučenou rychlost. K bezpečnosti provozu jednoznačně přispěje ohleduplnost obou skupin.