Jak co nejlépe prezentovat vaši firmu na sociálních sítích?
Prezentování vaší firmy na sociálních sítích se v dnešní době vnímá skoro jako nezbytnost pro přežití. Není divu, lidé po celém světě tráví na sociálních sítích v průměru 2 hodiny a 25 minut (The Digital Global Overview Report, 2021). Sociální sítě, na kterých se můžete prezentovat a jakým způsobem se však zdají skoro nekonečné. Kde začít?
Nezačínejte bez plánu
Nezakládejte si v jediném dni stránky na Facebooku, Twitteru, Instagramu a Tik Toku. V prvé řadě byste si měli zjistit, které sociální sítě vaši zákazníci nejvíce používají a pak se soustředit pouze na jednu z nich.
Následně si zvolte cíl, ať už se jedná o zvýšení konverzí nebo získání nových zákazníků. Jasný cíl vám pomůže lépe sledovat, zda vaše snahy přinášejí ovoce.
Sdílejte hodnotné informace
Sociální sítě vám nabízí možnost rozšířit povědomí o vaší značce a navázat bližší vztah se zákazníky. Nikdy byste proto neměli používat svou stránku na Twitteru nebo Facebooku čistě jako místo pro akční nabídky a slevy.
Můžete se svým publikem například sdílet odkazy na informace, které jim budou užitečné nebo, pokud je váš tón trochu uvolněnější, můžete se snažit je pobavit.
Sledujte trendy a zájmy vašeho publika
Sledováním trendů nemyslíme nutně sdílení každého memu a virálního videa. Pokud se však něco významného děje ve vašem odvětví, nebojte se k tomu vytvořit relevantní kampaň pro sociální sítě, zejména pokud víte, že má vaše publikum o tyto informace zájem. Využívejte k tomu také interaktivní nástroje a formáty, které vám sociální sítě nabízí – například ankety na Twitteru, stories na Instagramu apod.
Úspěšná marketingová strategie na sociálních sítích hlavně závisí na dobré znalosti vašeho cílového publika a poskytování jim informací, které jim budou k užitku. Pamatujte také, že sociální sítě nejsou jedinou oblastí, která přivádí vaší firmě živiny, soustřeďte se také na content marketing, SEO apod.