Za málo peněz hodně muziky aneb jak levně přivést zákazníky

K tomu, abyste se stali úspěšnými podnikateli, potřebujete zákazníky. Bez nich to opravdu nepůjde. Nemůžete ale jen sedět se založenýma rukama a čekat, až si vás sami najdou. Naopak, musíte se jim vydat vstříc a ukázat jim, kudy vede cesta k vašim produktům a službám. Bude to sice vyžadovat jisté úsilí a vytrvalost, ale bohatě se vám to vyplatí. Jak tedy na to?

 

Sociální sítě

Sociální sítě jako Facebook, Instagram, Twitter či YouTube rozhodně neslouží jen k zábavě. Poměrně levně lze jejich oblibu využít i pro přilákání zákazníků, disponují totiž obrovským množstvím propagačních nástrojů, které vám umožňují přesně zacílit na vaši cílovou skupinu. Správnou sebeprezentací se jim dostanete do podvědomí a vybudujete si s nimi přátelský vztah. Ukažte se jim proto v tom nejlepším světle. Určete si styl komunikace, vytvářejte originální obsah, který osloví, reagujte na aktuální dění, buďte autentičtí, přispívejte do diskuzí. Lidé totiž interakci milují, chtějí vaši zpětnou vazbu na jejich podněty, pochvaly i stížnosti.

 

Vizitky a další tiskoviny

Možná vás překvapí, jak velkou moc mají obyčejné a mnohými velmi často podceňované vizitky. Už dávno si je mezi sebou nepředávají jen partneři na obchodních jednáních. Mít u sebe pár kousků se rozhodně vyplatí, nikdy nevíte, kdy se vám to bude hodit. Ne vždy je totiž čas zapsat si telefon nebo email. Navíc touto malou kartičkou o sobě prozradíte víc než jen kontaktní údaje, zákazník si o vás jejím prostřednictvím utváří první dojem, byla by proto škoda si to pokazit. Pomocí tištěných formátů můžete oslovit i ty, kteří nepracují s internetem, většinou jde o starší generaci, které počítače nic moc neříkají. Kromě vizitek se tak vyplatí investovat také do tisku letáků či billboardů.

 

Lokální akce

Pokud je vaše podnikání regionálního charakteru, zkuste podpořit nějakou tamní akci. Na nejrůznějších kulturních či sportovních událostech můžete zviditelnit své produkty a služby a získat tak více zákazníků, dostat se do povědomí a vybudovat si dobré jméno. Přitom k tomu nepotřebujete víc než plakáty, rollupy či fotostěnu. Pamatujte, že nejlepší způsob, jak vytvářet a rozvíjet vztahy, je trávit s vašimi zákazníky čas. A když je to navíc na místech, kam se vydávají dobrovolně, rádi a ze svého vlastního zájmu, pak je v postatě vyhráno.